eCommerce innoveren.

Agradi

Agradi is een grote, internationale webshop op het gebied van paardengerelateerde goederen en andere dierbenodigheden. De winkel biedt honderdduizenden artikelen aan en het bedrijf breidt uit naar nieuwe Europese markten.

Klant

Agradi

Launch date

Januari 2016

Aanpak

In 2015 heeft Agradi Lab Digital gevraagd om haar eCommerce-website en achterliggende platform opnieuw op te bouwen en uit te breiden met geïntegreerde verkoop- en ondersteuningsmechanismen. Deze opdracht is uitgegroeid tot een waardevolle, duurzame relatie met innige samenwerking. Uitgegroeid van veulen tot hengst heeft Agradi haar directe concurrentie overtroffen; zij is uitgegroeid tot de grootste webshop in de BeNeLux op het gebied van paardengerelateerde goederen.

Website herbouwd

Agradi’s bestaande website was gebaseerd op verouderde technologie. Aan ons de vraag haar eCommerce-functionaliteiten te verbeteren en de klantervaring te versterken via een nieuw platform. Dit nieuwe platform moest bovenal betrouwbaar en schaalbaar zijn. Om de nieuwe website technisch robuust en klaar voor commerciële groei te maken, vereiste de transitie bovendien een nauwkeurige en omvangrijke gegevensmigratie. Het project werd in slechts een paar sprints voltooid door een toegewijd team, waarbij Agradi een naadloze overgang naar de livegang beleefde.

Kortingsmechanismen

Lab Digital heeft Agradi geholpen bij het creëren van een verscheidenheid aan op maat gemaakte kortingsmechanismen. Dit omvatte onder andere een bulkkorting, setkorting, voucherkorting, outletkorting, verkoopkorting en een bundelkorting. Onze set promotietools bevatte ook een unieke digitale stickerpromotie, iets dat Agradi onderscheidt van concurrenten. Met meer dan 150.000 producten en grenzeloze combinaties was het portfolio met kortingsmechanismen een waardige uitdaging.

RMA-modules

Meestal wordt ongeveer 10% van de bestellingen geretourneerd aan webshops. Om dit proces zo efficient mogelijk te laten verlopen, hebben we het hele retourproces voor Agradi gedigitaliseerd. Onze oplossing is volledig geïntegreerd met het magazijn. Op deze manier kunnen geretourneerde artikelen eenvoudig worden gescand, hun conditie worden gekwalificeerd en klant geautomatiseerd worden terugbetaald. Dit bespaart Agradi 2 FTE op jaarbasis, terwijl het voor een hogere klanttevredenheid zorgt door snellere verwerking en dus uitbetaling.

Koppelingen

Om de klantervaring en de interne procesefficiëntie te verbeteren, hebben we verschillende integratie-projecten opgezet. Oracle Bronto werd geïntegreerd als e-mailmarketingoplossing, waarmee wekelijks meer dan 400.000 gepersonaliseerde e-mails worden verstuurd. Daarnaast hebben we integraties opgezet met ICEPAY voor betalingen, Sherpa ERP voor de magazijnprocessen, Beeyond voor productinformatie en Freshdesk voor klantondersteuning en -ticketing.

Technologie

Agradi's infrastructuur wordt gehost op Amazon Web Services (AWS). We hebben gebruik gemaakt van Wagtail CMS en Oscar, het open-source eCommerce-framework voor Django (Python). Met deze basis kunnen we efficient een scala aan maatwerkfunctionaliteiten programmeren.

Voor Agradi hebben we de Python-backend met behulp van PostgreSQL en ElasticSearch binnen AWS opgezet. Dit, tezamen met een voornamelijk ReactJS-gebaseerde frontend, maakt dat we de Agradi-webshop op beperkte resources kunnen draaien, terwijl de website zeer responsief is.

Paul Stevens Python Software Engineer - Lab Digital

Design sprints

Gedurende onze samenwerking is de focus langzaam verschoven naar het optimaliseren van de gebruikerservaring en conversieverhoging - vooral doordat de gerealiseerde technische verbeteringen dit nu in staat stellen. Om een ​​nieuwe en verbeterde interface te creëren moest Agradi haar eigen visie loslaten, zodat ruimte gemaakt kon worden voor een krachtigere, vereenvoudigde ervaring.

Om die reden werd een Design Sprint gestart. Onze experts zijn samen gaan zitten met een grote groep stakeholder om het meest kritische bedrijfsprobleem te definiëren en om gezamenlijk na te denken over een oplossing. In enkele dagen is er gebrainstormd en zijn de meest veelbelovende ideeën gekozen, waarna deze uitgewerkt en gevalideerd konden worden. Alle deelnemers voelden zich betrokken, een gegeven wat de resultaten goed deed; deze bleken veelbelovend en snel inzetbaar.

In één week tijd hebben we een van de grootste digitale zakelijke uitdagingen gedefinieerd, potentiële oplossingen onderzocht, een klikbaar prototype gemaakt en dit gevalideerd bij echte klanten. Een Design Sprint is krachtig, mooi en werkt!

Niels Westerneng Creative Lead - Lab Digital

Result

Agradi groeit hard. Het is uitgebreid naar nieuwe markten en heeft nu klanten in heel Europa en toegewijde eCommerce-shops voor Duitsland, Frankrijk en Nederland. Het website-verkeer is de afgelopen vier jaar verdubbeld en Agradi heeft nu meer dan 500.000 klanten. Verdere internationale expansie staat op de agenda.



Snel kunnen schakelen is de sleutel tot blijvend succes in de e-commerce. Door met Lab Digital samen te werken hebben we onze strategie voortdurend kunnen verbeteren om zo de concurrentie voor te kunnen blijven. We kunnen altijd vertrouwen op de professionaliteit en de expertise van Lab Digital om allerlei uitdagingen aan te gaan. Onze samenwerking met Lab Digital is van onschatbare waarde gebleken om onze doelen te bereiken.

Oskar van Straaten Founder CEO - Agradi

Ook geïnteresseerd in een eCommerce oplossing?

Neem contact op