Ontworpen om te converteren.

Shuttel

Shuttel is een baanbrekende oplossing voor de zakelijke mobiliteitsmarkt. Met slechts één kaart reizen klanten multimodaal en krijgen zij, of hun werkgevers, inzicht via een persoonlijk dashboard. Met deze website, ontworpen en gebouwd door Lab Digital, leren potentiële klanten Shuttel kennen en wordt conversie gemaximaliseerd.

Klant

Shuttel

Launch date

Februari 2019

Aanpak

Shuttel is hard op weg om een naam neer te zetten in de zakelijke mobiliteitsbranche. Met gerespecteerde klanten uit zowel de publieke als privé sector groeit het bedrijf snel. Na hun eerste proof-of-concept website had Shuttel behoefte aan een sterkere vertegenwoordiging van hun merk en waardepositie. Lab Digital heeft de strategie gedefinieerd, de klantreis vastgelegd en een interactieve website gebouwd die een grote nadruk legt op ervaring en ontwerp.

Strategische aanpak

Omdat Shuttel meerdere doelstellingen en doelgroepen heeft, had dit project een strategische aanpak nodig. Door vroeg aan te haken in het traject werden er constructieve workshops gehouden waarin de markt in detail werd gedefinieerd. Door deze aanpak waren we in staat om de ‘thought leadership’ inhoud te combineren in een conversie gestuurd ontwerp en zorgden we voor een aanpak om twee verschillende doelgroepen (freelancers en grote bedrijven) op de juiste manier te bedienen.

Het creatieve proces dat we samen hebben doorlopen, heeft geleid tot een grote verandering in de look-and-feel in vergelijking met hun eerdere website. Het proces heeft ons geholpen om het best mogelijke resultaat te behalen: een duidelijke en goed converterende website!

Niels Westerneng Lab Digital

Design & ontwikkeling

Wireframes en navigatiemogelijkheden vormden het eerste deel van de ontwerpfase. Er waren een paar iteraties nodig om de juiste richting op te gaan. Nadat we een animatie hadden gemaakt om het parallax-effect te demonstreren zag iedereen hier meteen de potentiële impact van. Parallax-elementen werden toen de sleutel voor de uiteindelijke website-ervaring.

De ontwikkeling van de website werd voltooid door een vierkoppig Lab Digital-team: een back-end ontwikkelaar, front-end ontwikkelaar, projectmanager en tester. Drie sprints betekende dat de ontwikkelingsfase binnen slechts zeven weken voltooid was.

Advies op maat

Shuttel heeft twee belangrijke doelgroepen met zeer verschillende motivaties en pijnpunten: freelancers en besluitvormers bij grote organisaties. Advies op maat is een conversietrechter die deze twee doelgroepen op een natuurlijke wijze splitst door elke gebruiker interactief te begeleiden bij hun optimale reis om tot de meest relevante Shuttel-oplossing te komen. Middelgrote bedrijven kunnen een keuze maken: kaarten bestellen en direct aan de slag, of eerst een afspraak om een aangepast mobiliteitsadvies te ontvangen.

Technologie

De website maakt gebruik van het Wagtail CMS en heeft een React-tool die gebruikers in staat stelt om de juiste Shuttel-oplossing te kiezen.

Result

Het resultaat is een professionele, responsive website. Ontworpen om bezoekers te informeren met verhalen en ze te converteren met call to actions en interactieve hulpmiddelen. Het opvallende ontwerp onderscheidt Shuttel van hun concurrenten en weerspiegelt de unieke merkidentiteit en waardepropositie. Toekomstige A/B-testen zullen zorgen voor verdere optimalisaties.



De grootste uitdaging in het ontwikkelen van onze nieuwe website was om met één site meerdere doelgroepen aan te spreken - normaal zouden we voor elke groep een aparte site bouwen. We zijn erin geslaagd om een frisse en informatieve website op te zetten, die onze marktleiderspositie onderschrijft en tegelijkertijd bezoekers tot klanten converteert.

Remco Pastoor Shuttel

Op zoek naar een vergelijkbare oplossing?

Neem contact op