Conversie én merkbeleving

The Heineken Experience

De Heineken Experience heeft een nieuwe website, en Lab Digital heeft hem mogen ontwerpen en bouwen. Het resultaat is een modern design, waarin aandacht is geweest voor zowel conversie als merkbeleving, en sterk presterende, schaalbare code die de webpagina’s ongeacht scherm, systeem en verbinding snel serveert. In deze case lichten we toe welke stappen we hebben gezet om hiertoe te komen.

Klant

Heineken

Launch date

Juni 2020

The Home of Heineken

In het hart van Amsterdam ligt de brouwerij waar het bijzondere verhaal van Heineken meer dan honderdvijftig jaar geleden begon. Tijdens een trip door deze iconische brouwerij nemen de Heineken connoisseurs je mee door een stuk historie en onthullen ze het brouwproces van ‘s werelds meest bekende bier. Uiteraard krijg je ook de kans het perfecte biertje voor jezelf te tappen. Wij begrijpen wel waarom dit de meest bezochte toeristische attractie van Amsterdam is. Ben jij al geweest?

Beleef het online

We beginnen een dergelijk traject graag met een stuk verdieping in de gebruikers die op de site komen. Daarbij vragen we ons af welke rol de website vervult in de klantreis. We willen vooral tickets verkopen, maar ook informeren, enthousiasmeren en zelfs overtuigen, ongeacht waar je vandaan komt en wat je al weet. We stellen onszelf als doel om de ‘Experience’ online al te laten beginnen.

Dat vergt behoorlijk wat flexibiliteit en creativiteit, en daar worden wij blij van! Naast een duidelijke focus op de gebruiker vullen we de ‘User Experience Strategie’ aan met een sterke visuele vertegenwoordiging van het merk Heineken en de locatie Amsterdam.

Groen, groots, gedurfd

De Heineken Experience is door de jaren heen met veel aandacht voor detail uitgebreid en beter gemaakt. Zo is het zelfs mogelijk om met een companion app je eigen tour te maken met visuele en auditieve ondersteuning. De lat lag hoog, en het doel was om deze stijgende lijn van digitalisering en vernieuwing verder door te zetten met de website. Onze designers hebben de website speels opgezet, met een focus op eenvoud. Eigenzinnig, modern en zeer geschikt voor mobiele telefoons. Onze developers hebben hun tanden in een parallax effect kunnen zetten, wat de content elementen over de pagina doet zweven. Ook is er veel aandacht geweest voor typografie. Fraaie, duidelijke letters en korte, kernachtige tekst snippets die er ‘op z’n Hollands’ niet omheen draaien.

Toekomstbestendig

Een nieuwe website is in een zeker opzicht een nieuw begin, en het marketing team staat te popelen om aan de slag te gaan met de nieuwe equipment. Dat begint bij het doormeten en testen van de nieuwe flow en het uitvoeren van diverse experimenten om de site beter te maken. Ook het beheren van de website is zeer eenvoudig gemaakt door Wagtail: een krachtig, open source Content Management Systeem dat zich richt op veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Naast ad hoc veranderingen stelt Wagtail de beheerders ook in staat landingspagina’s op te zetten en om met personalisatie aan de slag te gaan om de flow nog verder te vereenvoudigen. De Heineken Experience website is klaar voor de toekomst.

What's special about the Heineken Experience is that it combines a heavy focus on brand experience with hardcore e-commerce. It allowed us to push the envelope on areas such as motion design and component scaling.

Niels Westerneng UX Strategist | Creative Lead at Lab Digital

Result

We zijn trots op het resultaat, en trots om voor een mooi bedrijf als Heineken te mogen werken. De nieuw website is een prachtig startpunt voor het verder ontwikkelen van de digitale ambitie van deze bijzondere, historische locatie. Happy clicking!



The Heineken Experience website is one of the most important touchpoints in our customer journey – it is where our guests first get to know more about us, where they book their tickets and get excited about their visit to the Home of Heineken®. Therefore, it was key for us to build a new website, which improves the customer experience and is performance-driven, as well as future-proof. Lab Digital helped us tremendously with this task and were professional, well-organised and friendly at every step of the way. Working with them has been a lot of fun and our team is extremely happy with the result – the heinekenexperience.com is not just beautifully made in terms of design, but it’s a website that gives the team much more flexibility, a lot of personalisation options, as well as valuable data insights.

Maria Mihaylova Sales & Marketing Manager Heineken Experience